Strony internetowe za pół ceny

Jestem bardzo wdzięczna za tak profesjonalne podejście do sprawy i wniesienie tak szybko poprawek.

Anita, www.anbud-reda.pl

Elementy kosztów

Z realizacją każdego serwisu WWW wiąże się kilka elementów kosztów. Jest to m.in:

  • opracowanie prezentacji (szata graficzna, szablon strony, znaki graficzne i animacje, skrypty, redakcja treści, itd.),
  • zakup oprogramowania (CMS, e-sklep),
  • dzierżawa serwera WWW (tzn. hosting),
  • zakup domeny (tj. adresu strony),
  • promocja i reklama strony (m.in. pozycjonowanie),
  • a w przyszłości aktualizacja danych na stronie.

Opracowanie prezentacji to koszt jednorazowy, pozostałe elementy związane są z cykliczną opłatą.

Realizujemy wszystkie elementy - odrębnie lub w pakietach.


1. Przygotowanie prezentacji - serwisu www

Opracowanie dobrej prezentacji internetowej (strony internetowej, sklepu internetowego) jest złożonym zadaniem. Istnieje wiele elementów, o których warto pamiętać: przejrzystość strony, treść, łatwość dostępu do informacji, ...

Najistotniejszą rzeczą jest treść strony internetowej. Każdy internauta poszukuje w firmowych serwisach www informacji. Oprawa graficzna serwisu jest istotnym elementem wizerunku firmy, ale często ma znaczenie drugorzędne. Należy dobrze wyważyć proporcje.

Przeładowane graficznie strony długo się ładują i skutecznie zniechęcają internautów. Jeżeli ten problem występuje, ograniczać należy elementy grafiki dekoracyjnej. Zdjęcia produktów są źródłem cennych informacji i są niezbędne.

UWAGA. Serwisy internetowe rzadko przeglądane są od pierwszej strony. Umieszczanie na pierwszej stronie dużego, animowanego logo firmy to najczęściej strata Państwa pieniędzy i czasu internautów.


2. Serwer WWW - komputer w sieci internetowej

Przygotowana strona internetowa znajdować się musi na jednym z serwerów w sieci www. Nie jest to komputer domowy. Po wyłączeniu komputera strona powinna być przecież nadal dostępna.

Z reguły jest to komputer (serwer) dostawcy usług internetowych, dzięki czemu zapewnione mamy działanie systemu 24 godz./dobę i nie musimy martwić się o bezpieczeństwo zasobów na lokalnym komputerze.

Na serwerze WWW instalowane są wszystkie programy i skrypty związane z obsługą strony, np. systemy CMS, e-sklepy, formularze, galerie zdjęć, itd.

UWAGA. Aby zamieścić w sieci firmową stronę internetową nie musicie posiadać Państwo nawet komputera.


3. Domena internetowa - adres strony www

Każda strona internetowa posiadać musi odrębny adres internetowy. Pierwszy człon adresu to właśnie domena. W naszym przypadku jest to np. invito.pl.

Domena jest funkcjonalnym odpowiednikiem numeru telefonu i podobnie jak numer telefonu domena może być łatwiejsza lub trudniejsza do zapamiętania, krótsza lub dłuższa. Z punktu widzenia działania internetu wybór adresu nie ma większego znaczenia.

Prawo do wykorzystywania konkretnej nazwy domeny, wymaga rejestracji w jednej z instytucji rejestrujących. W Polsce, instytucją nadrzędną jest NASK (www.nask.pl).

Zarejestrować (zarezerwować dla siebie) można praktycznie każdą niewykorzystywaną jeszcze dotąd nazwę w ramach ustalonych grup domen. Np.:

  • domeny krajowe (.pl): nazwafirmy.pl
  • domeny funkcjonalne (.com.pl, .org.pl): nazwafirmy.com.pl
  • domeny regionalne (.miasto.pl): nazwafirmy.gdansk.pl

Instytucje rejestrujące za prawo wykorzystywania domeny pobierają roczne opłaty abonamentowe. Bezpłatnie pośredniczymy w rejestracji domen internetowych naszych klientów.


4. Pozycjonowanie, reklama - promocja strony

Samo umieszczenie strony w internecie nie wystarczy. Niezmiernie istotna jest rejestracja serwisu w wyszukiwarkach i katalogach internetowych.

Pamiętać należy o właściwym doborze słów kluczowych na stronie i ich odpowiednim eksponowaniu w treści strony oraz częstej aktualizacji strony. To ważne elementy pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania.

UWAGA. Warto wiedzieć, że nie ma możliwości bezpośredniego wpływania na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej.

Ciekawą formą reklamy są linki sponsorowane i/lub boksy reklamowe - małe, płatne okienka umieszczone na samej górze wyszukiwarek internetowych.

Reklamować można się nie tylko w wyszukiwarkach, ale również na innych często oglądanych stronach, np. w gazetach internetowych, portalach branżowych, itp. Podobnie jak w tradycyjnej gazecie, na takich stronach umieszcza się tekst lub kolorowy baner, którego kliknięcie przełącza użytkownika na reklamowaną stronę.

Nie zapomnijcie Państwo dopisać adresu strony internetowej na firmowej papierowej wizytówce i w folderze reklamowym.


5. Aktualizacja strony

Już na etapie opracowywania strony internetowej warto pamiętać o przyszłej aktualizacji i zaplanować sposób wprowadzania zmian. Koszt aktualizacji strony może być bardzo wysoki. Często proste zadania bywają bardzo pracochłonne.

W internecie jest wiele stron przygotowanych na zasadzie kopiuj ctrl+C, wklej ctrl+V. Proste w realizacji, koszmar w aktualizacji.

Nie ma nic gorszego dla wizerunku firmy jak nieaktualne lub niepełne dane na stronie internetowej. Zobacz: aktualizacja stron

| następna strona: kolejne etapy pracy